Czechy osładzają swoje przewodnictwo w UE

Artykuł opublikowany 3 października 2008
Artykuł opublikowany 3 października 2008
Czeska reklama, grając na wizerunku Czechów jako eurosceptyków, przypomina nam o ich nadchodzącym przewodnictwie w Unii.

Zaskakujące jest, że Republika Czeska namawia do czegoś, czego nie zawsze przestrzega… a mianowicie do integracji wewnątrz Unii Europejskiej. Zadeklarowany eurosceptyk Václav Klaus porównał przecież swój kraj do kostki cukru która, podobnie jak w filiżance kawy, może "roztopić się" w Unii.

Czescy twórcy reklam oczywiście podchwycili ten pomysł. Gdy nasi południowi sąsiedzi przejmą przewodnictwo w Unii od stycznia do końca czerwca 2009 roku, będą chcieli "osłodzić" Europę. Jednak w języku czeskim idiom ten oznacza również "dać komuś popalić"…