Liczby, które mówią: rekord w logowaniu się na facebooka

Artykuł opublikowany 15 września 2015
Artykuł opublikowany 15 września 2015

Dziś nikt już chyba nie powątpiewa w potencjał, jaki tkwi w portalach społecznościowych, które codziennie ułatwiają kontakt milionom osób. Ilu użytkowników na co dzień loguje się, na przykład, do facebooka? Okazuje się, że bardzo wielu.

Kiedy mowa o portalach społecznościowych, wszyscy na początku wymieniają facebooka, bo to bez wątpienia on jest głównym narzędziem internetowym służącym do tworzenia sieci znajomych, a także przewyższa inne pod względem ilości użytkowników. Ostatnio pojawił się nowy dowód na potwierdzenie tych słów. Strona stworzona przez Marka Zuckerberga jest nie tylko jedną z najpopularniejszych na całym świecie (ponad 1,7 miliarda użytkowników, z czego ponad 1,5 miliarda loguje się przynajmniej raz w miesiącu), ale też nie przestaje bić rekordów.

Wystarczy spojrzeć na dane z ubiegłego tygodnia: w tym samym czasie do serwisu zalogował się miliard osób. Oznacza to, że na świecie w danym momencie jedna osoba na 7 była połączona z facebookiem.

A oto, jak ojciec facebooka ogłosił nowinę na tymże portalu:

„Właśnie wkroczyliśmy na ważny etap. Po raz pierwszy w historii, miliard osób połączyło się z facebookiem w ciągu jednego dnia. W poniedziałek, jedna osoba na 7 wykorzystała facebooka, żeby skontaktować się ze swoją rodziną i przyjaciółmi. Kiedy mówi się o wynikach finansowych, zazwyczaj wykorzystuje się średnie dane, ale w tym przypadku jest inaczej. Po raz pierwszy w historii osiągamy takie wyniki, a to jedynie początek połączonego świata”.

Pomimo tego, niektórzy są sceptyczni co do facebookowego sukcesu. Należą do nich John Cannarella i Joshua A. Spechler, naukowcy z Uniwersytetu w Princeton, którzy rok temu opublikowali badanie przewidujące, że między rokiem 2015 i 2017 aktywność na facebooku spadnie aż o 80%.

Również portal GlobalWebIndex pisał o 3-procentowym spadku użytkowników w 2013 roku. Inne badania dowodzą, że internauci, zwłaszcza ci młodsi, przenoszą się na inne platformy, na przykład na Twittera, Instagrama, Snapchat czy Whatsappa. Jednak miliard zalogowanych użytkowników w tym samym czasie mówi sam za siebie.