Liczby mówią: 233 medale dla ekipy Europa   

Artykuł opublikowany 5 kwietnia 2016
Artykuł opublikowany 5 kwietnia 2016

Gdyby w tegorocznych Igrzyskach Olimpijskich w Rio wszystkie kraje Unii Europejskiej występowały jako jedna ekipa, wygrałyby tę imprezę.

Kraje UE wygrały łącznie w Brazylii 81 złotych, 76 srebrnych i 76 brązowych medali.

Zastanawialiście się kiedyś, jaka jest prawdziwa wartość medali olimpijskich jeśli weźmiemy pod uwagę jedynie kruszce, z których zostały wykonane? Otóż jeśli wierzyć portalowi totalsportek.com wartość jednego złotego medalu to 600 $. Paradoksalnie składa się on w większości ze srebra (92,5%), miedzi (6,16%) i zawiera tylko 1% złota. Medal srebrny ma wartość 325 $, a brązowy tylko 3 $.  

Inaczej jest w kwestii nagród pieniężnych wypłacanych medalistom w różnych krajach - tu panuje duża dowolność interpretacji wygranej. Najwięcej za złoty medal wypłaca się w Singapurze, gdzie nagroda wynosi 757 000 $. Malezja materializuje sukces, obdarzając swoich medalistów dodatkową sztabką złota o wartości około 600 000 $. Natomiast Wielka Brytania, która w tegorocznych Igrzyskach zdobyła aż 56 medali (w tym 22 złote), nie wypłaca swoim olimpijczykom żadnych nagród pieniężnych. Czy oznacza to zatem, że po Igrzyskach dopadnie ich ubóstwo, przymusowe zakupy w Poundlandzie i życie w poczekalni Job Center? Bynajmniej.    

Sponsorzy już otwierają portfele.

Wystarczy spojrzeć na to, jak potoczyła się kariera Pauli Radcliffe, brytyjskiej rekordzistki biegów maratońskich kobiet z 2003 roku. Atletka zarobiła 600 000 £ tylko na reklamowaniu firmy Nike, a swojej twarzy użyczyła też firmom Quakers, Vittel, Flora, Norwich Union i Cadbury's.

2012 NIKE | Paula Radcliffe | How will you #makeitcount?