Lifestyle

Mniam Mniam: Kuchnia wegetariańska dla opornych

Artykuł opublikowany 23 marca 2015
Artykuł opublikowany 23 marca 2015

Dla pozbawionego umiejętności kulinarnych Anglika i wegetarianina w jednym, mieszkanie w Paryżu i regularne przygotowywanie przyzwoitych posiłków stanowi nie lada wyzwanie. Dlatego z myślą o tych, którzy podobnie jak ja czują się w kuchni nieco zagubieni, przygotowałem kilka sprawdzonych pomysłów na szybki i łatwy posiłek bez mięsa.

Burgery z cukinią i fetą

Tego specjału nauczyła mnie podczas mojego zeszłorocznego pobytu w Danii przyjaciólka Portugalka. Burger składa się z tartej cukinii, cebuli i czosnku z dodatkiem fety, która nadaje potrawie smakowego kopa. Wskazówka: do przygotowania tego smakołyku najlepiej nadają się mniejsze cukinie, bo mają w sobie mniej wody. Pamiętajcie też, że po starciu takiej cukinii na tarce, należy ją koniecznie odcedzić - inaczej burgery będą rozmokłe. Przygotowanie jest banalnie proste - należy jedynie wymieszać wymienione składniki, uformować z nich burgery, obtoczyć masę w jajku i bułce tartej i na końcu usmażyć.

Tartine

Jako ukłon w stronę moich francuskich gospodarzy, proponuję grillowaną kanapkę z serem Saint-Marcellin i miodową polewą (dla podobnych do mnie pseudoznawców - Saint-Marcellin to po prostu lepszej jakości Brie). Warto dodać do niej trochę świeżej rukoli w formie sałatki.

Makaron z czerwonym pesto i śmietaną

Choć mógłbym tu po prostu umieścić 5 różnych dań z makaronem, obawiałem się linczu ze strony naszej hiszpańskiej redaktor.  Z miejsca chciałbym przeprosić wszystkich Włochów – to, co za chwilę przeczytacie z pewnością odbiega od znanych wam żelaznych zasad sztuki kulinarnej. Jest to spaghetti z mnóstwem warzyw (czyli przeciwieństwo obrazka obok), od pomidorów (które w zasadzie zaliczamy do owoców), papryki i grzybów, po obowiązkową cebulę i czosnek. W Paryżu znalazłem też świetny sklep wegański - Un Monde Vegan, który mieści się w okolicach metra Strasbourg Saint-Denis. Dzięki temu do każdego z dań mogę z łatwością przemycić trochę niezbędnego białka, na przykład w postaci kawałków sera tofu.

Tajskie zielone curry z tofu 

Łatwy do przygotowania klasyk, pod warunkiem, że kupicie gotową zieloną pastę curry i nie będzie starali się przygotować jej własnoręcznie. Próbowałem, wierzcie mi. Oprócz pasty, potrzebujecie jeszcze mleczka kokosowego, trochę bulionu warzywnego i odrobinę sosu sojowego. Jeśli chodzi o warzywa, wystarczy papryka, cukinia i batat. Zadbajcie o to, by tofu zostało uprzednio porządnie zamarynowane w sosie curry, w przeciwnym razie będzie pozbawione smaku.

Jajecznica na pieczonych croissantach

Nie samymi obiadami człowiek żyje! Ostatni z proponowanych przez mnie przepisów to doskonałe danie na kaca. Nie żałujcie mleka i masła, dzięki temu jajecznica będzie miała kremową konsystencję. Croissanty kroimy wzdłuż  i opiekamy na patelni. Podane wraz z jajecznicą stanowią idealne pierwsze lub drugie śniadanie. Ostatnio, na próbę, dodałem do wszystkiego odrobinę przyprawy curry i wyszło pysznie!

I to byłoby na tyle!  Śmiało korzystajcie z tych kulinarnych pomysłów prawdziwego amatora, i żyjcie długo i szczęśliwie (a przynajmniej próbujcie)!